چگونه یک مشاور دیجیتال مارکتینگ شویم (راهنمای کامل)

بیاموزید که یک مشاور بازاریابی دیجیتال چه کار می کند، چه مهارت هایی لازم است، چگونه آنها را ایجاد کنید، چگونه مشتری پیدا کنید و چقدر می توانید درآمد داشته باشید.

تبدیل شدن به یک مشاور مستقل بازاریابی دیجیتال یک گزینه شغلی عالی است. این حرفه ای است که تقاضای زیادی دارد و کاری است که می توانید از راه دور و حتی به راحتی در خانه خود انجام دهید. مشاوران دیجیتال مارکتینگ موفق می توانند با ارائه خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال به سایر آژانس ها یا شرکت هایی که به کمک یک متخصص با تجربه و معتبر نیاز دارند، بیش از هزاران دلار در سال درآمد کسب کنند.من بیش از 12 سال است که به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال کار می کنم، و در این راهنما، به شما کمک می کنم بفهمید که برای تبدیل شدن به چه چیزی نیاز است.

شما یاد خواهید گرفت که از مشاوران بازاریابی آنلاین انتظار می رود چه کاری انجام دهند، چه مهارت هایی لازم است، چگونه آنها را ایجاد کنید، چگونه مشتری پیدا کنید و چقدر می توانید درآمد کسب کنید.


مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ یک بازاریاب دیجیتال با تجربه است که مسئولیت تبلیغ یا بازاریابی محصولات یا خدمات شرکت ها را با استفاده از تمام کانال های بازاریابی آنلاین موجود بر عهده دارد.

وظیفه او طراحی و نظارت بر اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به منظور افزایش آگاهی از برند، ترافیک و فروش است.

 

تفاوت بین یک مشاور بازاریابی دیجیتال، یک متخصص بازاریابی دیجیتال یا یک مدیر بازاریابی دیجیتال چیست؟

تفاوت بین یک مشاور بازاریابی دیجیتال و سایر متخصصان بازاریابی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

مشاور دیجیتال مارکتینگ شخصی است که در بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر متخصصان دیجیتال مارکتینگ تجربه بیشتری دارد.
یک مشاور خوداشتغال است و کارمند یک شرکت نیست.
نقش اصلی مشاور بازاریابی دیجیتال طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال، نظارت بر کار سایر متخصصان بازاریابی است  و در اجرای استراتژی بازاریابی است.
مشاوران دیجیتال مارکتینگ معمولاً به ازای هر ساعت یا هر پروژه حقوق می گیرند و حقوق ثابتی ندارند.
یک متخصص بازاریابی دیجیتال به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی دیجیتال کار می کند.
یک مدیر بازاریابی دیجیتال تیمی از بازاریابان دیجیتال را در یک آژانس یا سازمان رهبری می کند.
یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ خود اشتغال است و خدمات بازاریابی را به آژانس ها یا مستقیماً به مشاغل ارائه می دهد.


مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

چگونه به یک مشاور بازاریابی دیجیتال موفق تبدیل شویم؟

در اینجا مراحل تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی دیجیتال موفق آمده است:

-مهارت های لازم را ایجاد کنید
-جایگاه خود را مشخص کنید
-برند شخصی خود را ایجاد کنید
-تیم خود را بسازید
-در مورد ساختار قیمت گذاری خود تصمیم بگیرید
-ابزار خود را انتخاب کنید
-شبکه خود را بسازید
-به آموزش خود و تیم خود ادامه دهید

 

1. مهارت های لازم را ایجاد کنید

برای تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی آنلاین به چه مهارت هایی نیاز دارم؟ برای تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی باید خود را به مهارت های زیر مجهز کنید:

-بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
-تبلیغات و بازاریابی پولی (SEM)
-بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
-بازاریابی محتوا
-بازاریابی ایمیلی
-بهینه سازی تبدیل
-تجزیه و تحلیل و گزارش
-مهارت های مدیریت کسب و کار

 

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

اگر می خواهید یک حرفه موفق در بازاریابی دیجیتال شروع کنید، مهارت در سئو ضروری است. من کارم را به عنوان یک مشاور سئو شروع کردم و بیش از 10 سال در آن موقعیت کار کردم و این، مقدمه ای برای تبدیل شدن به مشاور بازاریابی دیجیتال بود.

دانستن نحوه استفاده از سئو برای ارتقا جایگاه یک وب سایت در موتورهای جستجوی مختلف، یک گام مهم برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال است.

به عنوان یک مشاور، وظیفه شما مدیریت تیم متخصصان سئو و ایجاد یک کمپین سئو است که می تواند نتایج قابل اندازه گیری واقعی ایجاد کند. در دنیای بازاریابی، این به رتبه‌بندی بالاتر و ترافیک ارگانیک‌تر تبدیل می‌شود.

بنابراین، اگر احساس می‌کنید که مهارت‌های سئوی شما در حد مطلوبی نیست، باید با آموزش‌های تخصصی و با تمرین آن‌ها را ارتقا دهید.

 

تبلیغات و بازاریابی پولی

بخش بزرگی از بودجه بازاریابی کسب و کارهای آنلاین به تبلیغات پولی اختصاص می یابد. به عنوان یک مشاور بازاریابی، شما مسئول به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) برای هر دلاری هستید که برای تبلیغات خرج می شود.

برای انجام موفقیت آمیز این کار، باید دانش خوبی از نحوه عملکرد پلتفرم های مختلف PPC، به ویژه تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک و تبلیغات بینگ داشته باشید.

اینها سه شبکه اصلی PPC هستند، اما شما همچنین باید چشمان خود را باز نگه دارید و بدانید که چگونه با تبلیغات Pinterest، تبلیغات توییتر و سایر موارد مانند Tik-Tok کار کنید.

تنها راه برای تبدیل شدن به یک متخصص PPC، همکاری با شرکت هایی است که بودجه تبلیغاتی بالایی دارند. تفاوت هایی بین مدیریت بودجه 10 هزار دلاری در ماه و بودجه 100 هزار دلاری در ماه وجود دارد و شما باید مهارت های لازم برای این کار را داشته باشید.

این به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش داده تا بتوانید کمپین هایی با بودجه های بیشتر را مدیریت کنید که به معنای درآمد بیشتر برای کسب و کار شما است.

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب باید بداند که چگونه از شبکه های اجتماعی به عنوان کانال فروش استفاده کند.

در گذشته شبکه های اجتماعی (به ویژه فیس بوک)  در بازاریابی دیجیتال اهمیت کمتری داشتند، اما در طول سال ها خلاف آن را ثابت کردند.

شما باید بدانید که چگونه کمپین هایی را برای هدایت ترافیک هدفمند از شبکه های اجتماعی طراحی کنید و چگونه از ویژگی های جامعه سازی آنها برای افزایش آگاهی از برند و افزایش تعامل مشتری استفاده کنید.

 

بازاریابی محتوا

علاوه بر مدیریت بودجه، بخش زیادی از زمان شما صرف مدیریت محتوا می شود.

این می‌تواند محتوای وب‌سایت (مانند پست‌های وبلاگ، مطالعات موردی و غیره)، نسخه‌های تبلیغاتی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا محتوایی باشد که در وب‌سایت‌های دیگر به عنوان پست مهمان یا محتوای حمایت شده منتشر می‌شود.

برای انجام موفقیت آمیز تمام نیازهای  تولید محتوا، باید تجربه طراحی یک استراتژی محتوای خوب برنامه ریزی شده را داشته باشید. استراتژی محتوا، طرح اصلی هر کمپین بازاریابی محتوا است.

 

بازاریابی ایمیلی

ایجاد یک لیست ایمیل سودآور کاری است که بسیاری از شرکت ها در انجام آن ناکام هستند و اگر بتوانید این سرویس را به آنها ارائه دهید، برای هر دو مفید خواهد بود.

برای اینکه بتوانید از بازاریابی ایمیلی به عنوان کانال فروش استفاده کنید، باید درک خوبی از قیف های فروش ایمیل و نحوه استفاده از اتوماسیون ایمیل برای انجام کار داشته باشید.

بنابراین، اگر این مجموعه مهارت در لیست شما وجود ندارد، با مطالعه مفاهیم اولیه و پیشرفته ایمیل مارکتینگ شروع کنید.

 

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل تنها عاملی است که می تواند بدون افزایش ترافیک برای یک شرکت درآمد بیشتری ایجاد کند.

با تبدیل شدن به یک متخصص بهینه سازی تبدیل، می توانید مزایای فوری برای یک کسب و کار به ارمغان بیاورید و این به طور خودکار به هزینه های بالاتر برای خدمات شما و پروژه های بیشتر تبدیل می شود.

شرکتی را در نظر بگیرید که محصولی را به قیمت 5000 دلار با نرخ تبدیل 1.5 درصد می فروشد. اگر بتوانید نرخ تبدیل را به 2 درصد افزایش دهید، این به طور خودکار درآمد بیشتری برای آنها ایجاد می کند و این پاسپورتی برای شما خواهد بود که کار بیشتری از آنها دریافت کنید.

علاوه بر مهارت های بازاریابی دیجیتال فوق، شما همچنین باید دانش اولیه ای در مورد زیر داشته باشید:

-مهارت های اولیه طراحی سایت  (HTML، CSS)
-بازاریابی وب سایت
-بازاریابی تجارت الکترونیک
-مهارت های مدیریت کسب و کار
-مهارت های تجزیه و تحلیل و گزارش

 

2. جایگاه خود را مشخص کنید

گام بعدی در فرآیند تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی دیجیتال این است که جایگاه خود را مشخص کنید.

این یعنی دو چیز عبارتند از : 1- حوزه اصلی تخصص و 2- بازار هدف.

 

حوزه اصلی تخصص خود را مشخص کنید

به عنوان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ، باید دانش خوبی از تمام کانال های بازاریابی دیجیتال داشته باشید، اما باید حوزه ای را انتخاب کنید که واقعاً بتوانید در آن برتر باشید. این معمولاً به تجربه کاری گذشته و داستان های موفقیت شما مربوط می شود.

به عنوان مثال، اگر یک مطالعه موردی SEO خوب برای به اشتراک گذاشتن دارید، از آن برای به دست آوردن مشتریان بیشتری که در درجه اول به سئو علاقه مند هستند، استفاده کنید. «متقاعد کردن» مشتریان جدید برای همکاری با شما آسان تر است اگر داستان های موفقیت آمیزی برای به اشتراک گذاشتن با آنها دارید. پس از شروع کار با مشتری، می توانید به تدریج مجموعه کامل خدمات بازاریابی دیجیتال را معرفی کنید.

 

بازار هدف خود را مشخص کنید

به جای تلاش برای جذب هر نوع مشتری از هر صنعتی، بهتر است در یک زمینه تخصص داشته باشید. از طریق تخصص، می‌توانید فرآیند خود را استاندارد کنید، داستان‌های موفقیت بیشتری بسازید و در نهایت به عنوان متخصص بازاریابی دیجیتال برای آن حوزه شناخته شوید.

راه شناخته شدن شما به عنوان یک متخصص برای یک جایگاه خاص، وبلاگ نویسی و انتشار مطالعات تحقیقاتی برای آن جایگاه است.

برای مثال، اگر می‌خواهید مشاور بازاریابی برای شرکت‌های حقوقی شوید، باید وبلاگ‌نویسی در موضوعات مرتبط با «بازاریابی شرکت‌های حقوقی» را شروع کنید، با وکلا در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، در رویدادهای محلی شرکت کنید، و سعی کنید به «بازاریابی شرکت‌های حقوقی» تبدیل شوید. منابع برای هر چیزی که وکلا باید در مورد بازاریابی بدانند.

 

3. برند شخصی خود را ایجاد کنید

مرحله بعدی ارتباط نزدیکی با آنچه در بالا توضیح دادم دارد. برای اینکه به عنوان مشاور کار کنید و هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنید، باید برند شخصی خود را ایجاد کنید.

حتی اگر شما یک آژانس یا تیم را مدیریت می کنید، چهره شرکت و چیزی که مشتریان جدید را وارد می کند، برند شخصی شما است.

داشتن یک برند شخصی قوی، مهمتر از داشتن یک برند تجاری است زیرا افرادی که به دنبال خدمات مشاوره هستند می خواهند از سابقه و تجربه شخصی که استراتژی بازاریابی آنها را مدیریت می کند بدانند.

آنها نمی خواهند با شرکتی درگیر شوند که ممکن است پروژه خود را به یکی از اعضای تیم واگذار کند، اما باید بدانند چه کسی کار را انجام خواهد داد.

بگذارید برای شما مثالی بزنم تا اهمیت داشتن یک برند شخصی را درک کنید.

اکثر آنها به آژانس من یا کارهای دیگری که انجام می دهیم اهمیتی نمی دادند، آنها می خواستند من را استخدام کنند تا در بازاریابی دیجیتال به آنها کمک کنم.

دو راه برای معرفی خود و ساختن یک برند با نام خود وجود دارد:

شماره 1 - وبلاگ نویسی

من نمی توانم مورد معتبری از شخصی که بخواهد در بازاریابی دیجیتال بدون داشتن یک وبلاگ دیجیتال مارکتینگ خوب شغلی ایجاد کند فکر کنم. وبلاگ شما با ارزش ترین دارایی و وسیله نقلیه شما برای جذب مشتریان بیشتر است.

بنابراین، اگر می خواهید به یک مشاور بازاریابی دیجیتال موفق تبدیل شوید، این اولین کاری است که باید انجام دهید.

یک وب سایت راه اندازی کنید و شروع به وبلاگ نویسی در مورد بازاریابی دیجیتال کنید. اگر قبلاً بازار هدف و جایگاه خود را تعریف کرده اید (همانطور که در بالا توضیح داده شد)، اینها موضوعاتی هستند که باید درباره آنها وبلاگ بنویسید.

شماره 2 - انتشار کار خود در وب سایت ها و کانالهای پر بازدید

علاوه بر انتشار مجموعه ای از مقالات در وبلاگ خود، باید با نشر در وب سایت های بازاریابی دیجیتال معتبر، اقتدار و تخصص خود را نشان دهید.

بسته به وب‌سایت‌هایی که می‌توانید مقالات خود را در آنها منتشر کنید، فرصتی عالی برای به دست آوردن موارد زیر است:

-ترافیک بیشتر به وب سایت شما
-مشتریان بیشتر
-شناخت صنعت
-بک لینک های ارزشمند به وب سایت شما
پذیرش به عنوان نویسنده مهمان در وب سایت های برتر آسان نیست، اما غیرممکن نیز نیست. 

 

ابتدا روی وبلاگ خود کار کنید – هنگامی که درخواست می دهید تا محتوا را در وب سایت های دیگر ارائه دهید، اولین چیزی که از آنها می خواهند این است که نمونه هایی از کار شما را ببینند و داشتن یک وبلاگ فعال با تعداد زیادی مقالات با کیفیت بالا ضروری است.

قبل از شروع همکاری با وب‌سایت‌های معتبر، در سایر وب‌سایت‌ها مطلب منتشر کنید – قبل از ارائه مطلب به وب‌سایت‌های معتبر، چند مقاله در وب‌سایت‌های خوب منتشر کنید. اکثر ویراستاران می خواهند کارهای نوشته شده شما را در وب سایت هایی غیر از سایت خودتان ببینند، پس خودتان را آماده کنید.

وب‌سایت را مطالعه کنید و سپس مطرح کنید – مطمئن شوید که قبل از طرح ایده برای مقاله، تحقیق خود را انجام دهید تا موضوعی را پیشنهاد دهید که ارتباط نزدیکی با مخاطبان آن‌ها دارد، اما قبلاً به آن پرداخته نشده است.

این می تواند کمی وقت گیر باشد زیرا وب سایت های بزرگ دارای محتوای زیادی هستند اما به طور چشمگیری شانس شما را برای پذیرش به عنوان یک مشارکت کننده افزایش می دهد.

 

4. تیم خود را بسازید

به عنوان یک مشاور بازاریابی دیجیتال، در مورد کار مشتری باید با دو سناریو روبرو شوید.

سناریوی اول این است که شما فقط برای ارائه خدمات مشاوره استخدام می شوید و پیاده سازی توسط یک تیم داخلی انجام می شود.

سناریوی دوم این است که شما برای انجام کار از ابتدا تا انتها استخدام خواهید شد. در این سناریو، غیرممکن است که همه کارها را خودتان بدون داشتن تیمی برای کمک به شما انجام دهید.

در تیم خود باید داشته باشید:

کارشناس سئو - کسی که کار سئو را انجام می دهد.

طراح سایت – 99 درصد از پروژه‌ها نیاز به تغییر در یک وب‌سایت یا توسعه صفحات فرود جدید دارند، بنابراین داشتن یک توسعه‌دهنده در تیم شما الزامی است.

PPC Expert – یک بازاریاب دیجیتال با دانش خوب در مورد نحوه بهینه سازی کمپین های PPC. به عنوان یک مشاور، استراتژی را ارائه خواهید کرد، اما اجرای آن می تواند توسط یکی از اعضای تیم شما انجام شود.

یک یا چند نویسنده – مسلم است که برای کمپین های خود به محتوای زیادی نیاز خواهید داشت و وجود چند نویسنده خوب در تیم شما می تواند بسیار مفید باشد.

متخصص رسانه های اجتماعی – فردی که به شما در کمپین های رسانه های اجتماعی و کارهایی که تکراری هستند و ارزش صرف وقت ارزشمند شما را ندارند کمک می کند.

 

آیا باید کارمندان تمام وقت یا پاره وقت استخدام کنید؟

این یک سوال بسیار رایج در بین کارآفرینان جدید است و پاسخ این است که بستگی دارد. اگر بتوانید پروژه هایی را که نیاز به کار مداوم برای چند ماه (یا سال) دارند، تضمین کنید، در این صورت استخدام کارمندان تمام وقت بهتر است.

اگر ترجیح می دهید انعطاف پذیری بیشتر و هزینه های کمتری داشته باشید، استخدام فریلنسرهای دیجیتال مارکتینگ انتخاب مناسب تری است. البته، همیشه می‌توانید با یک راه‌حل ترکیبی، یعنی کارمندان تمام‌وقت و پاره‌وقت در تیم خود پیش بروید.

در هر صورت، ایجاد روابط طولانی مدت با افرادی که با آنها کار می کنید بسیار مهم است. این به شما کمک می کند در زمان آموزش کارکنان جدید صرفه جویی کنید و کیفیت کار شما را افزایش می دهد زیرا همه دقیقاً می دانند چه کاری باید انجام دهند.

 

5. در مورد ساختار قیمت گذاری خود تصمیم بگیرید

یکی از اولین سؤالاتی که مشتریان بالقوه در هنگام پرس و جو در مورد خدمات مشاوره شما مطرح می کنند این است که "چقدر هزینه دارد؟" این یک سوال قابل انتظار است زیرا هزینه یک عامل مهم برای هر معامله تجاری است.

از دیدگاه شما، باید آماده باشید که به این سوال به صورت واضح و مختصر پاسخ دهید.

سه روش برای دریافت هزینه خدمات مشاوره وجود دارد:

-در ساعت
-بر اساس ماه
-در هر پروژه
تعریف دو روش اول آسان است. برای «در ساعت»، می‌توانید محدوده‌ای را برای نرخ ساعتی خود تعیین کنید، و بسته به مشتری، می‌توانید قیمت خود را تعیین کنید.

برای «ماهانه»، باید بسته‌های بازاریابی دیجیتالی را آماده کنید که شامل مجموعه‌ای از خدمات از پیش تعریف‌شده باشد و برای آن قیمت تعیین کنید. همچنین می توانید با مشتری در مورد حداکثر ساعات اختصاص داده شده به پروژه در طی یک ماه توافق کنید و هزینه ماهانه را بر اساس نرخ محاسبه کنید.

برای «هر پروژه»، باید الزامات را به دقت بررسی کنید، هزینه های خود را محاسبه کنید، حاشیه سود خود را اضافه کنید و برای انجام کار به قیمتی دست پیدا کنید.

این که چقدر می توانید شارژ کنید بستگی به این دارد که مشتری در کجا واقع شده است، بودجه او چقدر است، نوع کسب و کار آنها، چقدر مایل به پرداخت هستند و بسیاری از عوامل دیگر. در طول مذاکرات، می توانید با مشتری بر سر نرخی توافق کنید که هر دو طرف را خوشحال کند.

فراموش نکنید که نرخ به شدت با بازده مورد انتظار مرتبط است. به عنوان مثال، اگر بتوانید درآمد مشتری را  هزاران دلار در سال افزایش دهید، با خیال راحت به دنبال نرخ بالاتری هستید. هیچ کس شکایت نمی کند زیرا نرخ بازگشت توجیه پذیراست.

بنابراین، قبل از تعیین نرخ، سعی کنید به این فکر کنید که در نتیجه کار شما چه مقدار سود خالص برای مشتری خواهد داشت.

 

6. ابزار خود را انتخاب کنید

قدم بعدی در این فرآیند این است که ابزار بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید. اینها ابزارهایی هستند که برای مدیریت کار خود و توصیه به مشتریان خود به آنها نیاز دارید.

وقتی صحبت از ابزارها می شود، انتخاب های زیادی وجود دارد. توصیه من این است که تا حد امکان از ابزارهای کمتری استفاده کنید. متخصص شدن در چند ابزار (از لحاظ زمان و هزینه) مؤثرتر از استفاده از برخی ویژگی های بسیاری از ابزارها است.

ابزارهایی که شما نیاز دارید (و آنهایی که من استفاده می کنم عبارتند از):

Google G-Suite: برای ارسال ایمیل، همکاری اسناد، جلسات، ارائه ها و گزارش.

Google Data Studio: این یک ابزار گزارش دهی رایگان از Google است که به طور یکپارچه با Google Analytics و Google Search Console ادغام می شود.

MailChimp: این یکی از بهترین و ساده ترین گزینه ها برای استفاده از کارهای مربوط به بازاریابی ایمیلی است.

Optinmonster: یک پلت فرم عالی SAAS برای مدیریت پنجره های پاپ آپ، افزایش مشترکین ایمیل و بهبود نرخ تبدیل برای صفحات فرود.

SEMRush: پلتفرم بازاریابی دیجیتال همه کاره. به نظر من بهترین ابزار در بازار است که تمام ویژگی هایی را دارد که مشاوران بازاریابی دیجیتال برای انجام موفقیت آمیز کار خود نیاز دارند.

 

ابزارهای دیگری که برای انجام کار خود نیاز دارید عبارتند از:

-کنسول جستجوی گوگل
-تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
-Google Merchant Center

 

7. شبکه خود را بسازید

دو راه برای ایجاد شبکه برای افزایش شهرت و در عین حال ایجاد سرنخ های جدید برای کسب و کار مشاوره وجود دارد.

با مشاوران دیگر در جایگاه خود ارتباط برقرار کنید

در حالی که شبکه های رسانه های اجتماعی اولین مکان برای جستجوی مشتریان جدید نیستند، اما برای ایجاد برند شما عالی هستند. وظیفه شما این است که سایر مشاوران را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید و به تدریج دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. بهترین ابزار برای این کار لینکدین، توییتر و فیس بوک (به ترتیب) هستند.

داشتن تعداد قابل توجهی از فالوورها و دنبال شدن توسط تأثیرگذاران در زمینه کاری تان، برای شهرت و برند شما مفید است.

با مشتریان خود و دوستان آنها ارتباط برقرار کنید

من در بالا اشاره کردم که " ارتباط شفاهی" یک راه عالی برای به دست آوردن سرنخ های جدید است و یکی از راه های تحقق این امر، برقراری ارتباط با "دوستان" مشتریان خود است.

ابزار مورد استفاده برای این کار LinkedIn است. هنگامی که مشتری جدیدی دریافت می کنید، در چک لیست داخلی خود اضافه کنید تا با آنها در لینکدین ارتباط برقرار کنید. سپس از صفحه نمایه آنها دیدن کنید و با دوستان، کارمندان و شرکای تجاری آنها ارتباط برقرار کنید.

این شانس را افزایش می دهد که دوستانشان وقتی به خدمات دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند متوجه شما شوند و شما را در ذهن داشته باشند. احتمال اعتماد به فردی که قبلاً با یک دوست یا شریک تجاری کار کرده است بیشتر از کسی است که هرگز نامش را نشنیده است.

 

8. به آموزش خود و تیم خود ادامه دهید

یادگیری دیجیتال مارکتینگ هرگز متوقف نمی شود. شما هرگز نمی توانید بگویید که همه چیز را می دانید و تکنیک های بازاریابی همیشه تغییر می کنند.

مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کمک به تیم خود برای افزایش مهارت‌های خود و کارآمدتر شدن در کار خود استفاده کنید. حتی می توانید آنها را تشویق کنید تا گواهینامه دریافت کنند و از آن به عنوان یک نقطه قوت در هنگام بحث با مشتریان خود استفاده کنید.


چگونه به یک مشاور بازاریابی دیجیتال موفق تبدیل شویم؟

چگونه مشتریانی را که به دنبال خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ هستند پیدا کنیم؟

چالش برانگیزترین بخش یک مشاور بازاریابی آنلاین این است که چگونه نوع مناسبی از مشتریان را پیدا کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، شما هر نوع مشتری نمی خواهید، بلکه مشتریانی که بودجه بازاریابی بالایی دارند و نیاز به مشاوره دارند .

تبلیغ خدمات شما در گوگل یا فیسبوک راهی برای یافتن مشتریان جدید نیست. هزینه های تبلیغات بسیار زیاد است و متقاعد کردن شرکتی که هرگز نام شما را نشنیده است کار سختی است.

این چیزی است که در 10 سال گذشته برای من کارساز بوده است و اگر از مشاوران دیگر بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که این راز راه اندازی یک تجارت مشاوره دیجیتال مارکتینگ موفق است.

 

بنابراین، چگونه می توانید مشتریان را به سمت خود جذب کنید؟

با وبلاگ نویسی در مورد موضوعاتی که مشتریان بالقوه شما جستجو می کنند. من در بالا اهمیت داشتن یک وبلاگ را توضیح دادم، اما وبلاگ نویسی در مورد موضوعاتی که می تواند منجر به شناخت شما شود به همان اندازه مهم است.

بگذارید یک مثال بزنم تا تفاوت را بفهمید.

افرادی که در جستجوی «چگونه عنوان صفحه را بهینه کنیم» بعید است از یک مشاور برای انجام کار کمک بخواهند. به احتمال زیاد آنها به دنبال مقاله ای هستند که به آنها کمک کند خودشان این روند را طی کنند.

از سوی دیگر، افرادی که در جستجوی «استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای شرکت‌های حقوقی» هستند، اگر متقاعد شوند که مشاور برای این کار مناسب است، به احتمال زیاد به دنبال کمک گرفتن از مشاور هستند.

سعی کنید به جای صاحبان کسب و کار آنلاین قرار بگیرید و با ارائه پاسخ به سوالات استراتژی سطح بالای آنها از طریق پست های وبلاگ خود، نیازهای آنها را برطرف کنید.

پست های خود را کامل بنویسید و توضیح دهید که چرا آنها باید از استراتژی خاصی پیروی کنند و اگر این کار را انجام دهند چه مزایایی برای کسب و کار خواهد داشت. سعی کنید با مطالعات موردی و داده های تحقیقاتی خود پست ها را آموزنده کنید.


چگونه مشتریانی را که به دنبال خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ هستند پیدا کنیم؟

مشاوران بازاریابی چقدر درآمد دارند؟

میانگین نرخ ساعتی یک مشاور بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان حدود 140 دلار در ساعت است. در ایالات متحده این نرخ به 160 دلار در ساعت می رسد.

البته  بیش از 40 درصد از مشاوران بازاریابی کمتر از 100 دلار در ساعت دریافت می کنند.اینکه واقعاً چقدر می توانید درآمد داشته باشید به تعداد ساعات قابل پرداخت در ماه منهای هر گونه هزینه (هزینه های مترجم آزاد، میزبانی، اشتراک ابزار و غیره) بستگی دارد.

یک کلمه احتیاط برای مبتدیان. میانگین نرخ ممکن است 140 تا 160 دلار در ساعت باشد، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید این نرخ را از روز اول دریافت کنید. شما باید به مشتریان بالقوه خود ثابت کنید که مستحق این نرخ هستید و این معمولاً از طریق ارائه نتایج قابل اندازه گیری است.

برای مقاصد مقایسه، حقوق یک متخصص بازاریابی دیجیتال با تجربه (10+ سال) حدود 65 هزار دلار در سال و یک مدیر بازاریابی دیجیتال با تجربه (10 سال به بالا) حدود 90 هزار دلار در سال است.


مشاوران بازاریابی چقدر درآمد دارند؟

نکات کلیدی

کار به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ یک کار عالی است. شما می توانید رئیس خود باشید، از راه دور یا حتی در خانه کار کنید و در عین حال حقوق خوبی دریافت کنید.

برای تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی، به چیزی بیش از مهارت های اولیه بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. شما باید در تمام زمینه های دیجیتال مارکتینگ متخصص باشید و باید سال ها تجربه در این صنعت داشته باشید.

مشاور بودن با یک متخصص بازاریابی دیجیتال یا مدیر بازاریابی دیجیتال متفاوت است. یک مشاور خوداشتغال است یا دارای یک آژانس بازاریابی دیجیتال است و خدمات مشاوره ای را به آژانس ها، تیم ها یا شرکت های دیگر ارائه می دهد.

برای کسب درآمد بیشتر به عنوان مشاور در مقابل کار به عنوان یک متخصص یا بخشی از یک تیم، باید تخصص خود را با داشتن تعدادی مطالعه موردی موفق در کارنامه خود ثابت کنید. این تنها راه برای جذب مشتریان جدید با بودجه های کلان است تا شما و تیمتان را برای خدمات شما استخدام کنند.

بهترین راه برای یافتن مشتریان جدیدی که ممکن است به کمک مشاور نیاز داشته باشند، حفظ یک وبلاگ فعال و نوشتن در مورد موضوعات مرتبط با برنامه ریزی استراتژی و هدفمند تصمیم گیرندگان شرکت است.


نکات کلیدی
مقاله قبلیشرح شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ
مقاله بعدی
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه