مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلی است که برای توصیف انواع مختلف بازاریابی که بصورت آنلاین انجام می شود استفاده می شود.

این شامل (اما نه محدود به) طراحی و توسعه وب، بهینه‌سازی موتور جستجو (همچنین به عنوان SEO شناخته می‌شود)، و رسانه‌های پولی مانند Google Adwords، تبلیغات فیس‌بوک/اینستاگرام و تبلیغات ویدیویی (YouTube) است.

بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها اجازه می دهد تا از کانال های آنلاین مختلف برای هدف قرار دادن مشتریان احتمالی خود استفاده کنند. دیجیتال مارکتینگ جدیدترین ابزارها، فناوری‌ها و گرایش‌های بازاریابی را گرد هم می‌آورد و به کسب‌وکارها در هر شکل و اندازه‌ای کمک می‌کند تا به طور مؤثر به مشتریان احتمالی خود دسترسی پیدا کنند.
هر کانال برای مخاطبان متفاوتی طراحی شده است و میتواند روش های مختلف هدف گذاری را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، تبلیغات فیس بوک توانایی هدف قرار دادن افراد را بر اساس اطلاعات جمعیتی، روانشناختی و رفتارشناسی آنلاین فراهم می کند. اساساً برای ایجاد آگاهی ، علاقه  و حتی تمایل به یک محصول یا خدمات به خوبی کار می کند. این بخشی از A.I.D.A است. قیف بازاریابی

از طرف دیگر، گوگل ادوردز برای یافتن مشتریان بالقوه ای که به دنبال خرید بر اساس جستجوی خود هستند و یا برای ایجاد آگاهی و علاقه (تبلیغات نمایشی و ویدئویی) استفاده می شود.

واقعیت این است که به لطف فناوری جدید، مردم اکنون بیشتر از همیشه زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند.
هر فرد به طور متوسط ​​دو برابر 12 سال پیش زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کند، به این معنی که روش خرید مردم برای محصولات و خدمات تغییر کرده است. واقعیت این است که بازاریابی آفلاین به اندازه گذشته موثر نیست، به همین دلیل است که بازاریابی دیجیتال برای بسیاری از برندها به یک گزینه محبوب تبدیل شده است.

در واقع، به گفته اندرو پرین و جینجینگ از مرکز تحقیقات پیو، "حدود یک چهارم بزرگسالان ایالات متحده می گویند که "تقریباً دائما" آنلاین هستند".

مشاوران در بالاترین سطح خود قرار دارند. نیاز عمده ای به مشاوران بازاریابی وجود دارد که در طیف وسیعی از روش های بازاریابی آنلاین، از رسانه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات نمایشی، ماهر و با تجربه باشند.

مشاوران بازاریابی بسیار مورد توجه هستند زیرا به پر کردن شکاف بین مشاغل و دنیای آنلاین کمک می کنند و به آنها کمک می کنند تا محصولات، خدمات و نام تجاری خود را به روشی درست بازاریابی کنند.

اینها اصول بازاریابی دیجیتال هستند، اما چیزهای بیشتری در این زمینه وجود دارد. آیا می خواهید بدانید که یک مشاور بازاریابی دیجیتال واقعاً چه کاری انجام می دهد؟ بله - سپس برای همه چیزهایی که باید بدانید ادامه مطلب را بخوانید.


نقش مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تعریف اولیه مشاور دیجیتال مارکتینگ شخصی حرفه ای و بسیار ماهر با آموزش تخصصی در زمینه بازاریابی آنلاین است و می داند چگونه مشتریان را به روش های صحیح هدف قرار دهد.

یک تصور غلط رایج در مورد کاری که یک مشاور بازاریابی انجام می دهد وجود دارد، بسیاری از مردم تصور می کنند که فقط با تبلیغات سروکار دارند، اما اینطور نیست.

اگر از قبل ایده هایی برای بازاریابی خود دارید، باید با یک آژانس تبلیغاتی تماس بگیرید تا آن ایده ها را به واقعیت تبدیل کنید.

کاری که یک مشاور بازاریابی انجام می‌دهد این است که با کسب‌وکارها، از استارت‌آپ‌ها گرفته تا شرکت‌های بزرگ، کار می‌کند تا تعیین کند چگونه می‌توان مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی را به بهترین نحو درگیر کرد. یک مشاور بازاریابی از مدل کسب و کار موجود شرکت استفاده می کند تا پتانسیل بازار را در نظر بگیرد و سپس یک استراتژی بازاریابی ایجاد می کند که باید با موفقیت برای برند کار کند و به آنها اجازه می دهد به اهداف خود دست یابند. 

از نظر اینکه یک مشاور بازاریابی دقیقاً روی چه چیزی تمرکز می کند، این بستگی به کسب و کار و نیازهای آن دارد.

در زیر برخی از مسئولیت های معمولی که مشاوران بازاریابی می توانند بر عهده بگیرند آورده شده است:

فرصت های جدیدی برای کسب و کار پیدا کنید تا با مشتریان فعلی درگیر شود و مشتریان جدید را جذب کند.
برای مثال، یک ارزیابی از بازاریابی موجود، مانند رسانه های اجتماعی، سئو، و بازاریابی ایمیلی انجام دهید و از آن برای ایجاد روش های بازاریابی موثرتر استفاده کنید.
برندسازی شرکت را بهبود بخشید تا با مشتریان قبلی و مشتریان بالقوه ارتباط بهتری برقرار شود.
تعامل و ارتباطات مشتری را بهبود بخشید، یک ابزار عالی برای این کار کمپین های رسانه های اجتماعی است که می تواند پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی را شامل شود. (پرداختی و ارگانیک)
پلتفرم‌های محتوا، مانند صفحات فرود وبلاگ و وب‌سایت را با استفاده از سئو هماهنگ کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام محتواها برای موتورهای جستجو مناسب است و صفحات و سایت را در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌کند.
کمپین های بازاریابی را که از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، بازاریابی موبایلی و بازاریابی محلی اجرا می شوند، مدیریت کنید.
از تجزیه و تحلیل برای نظارت بر موفقیت و اطمینان از دستیابی به نتایج بهینه استفاده کنید که شامل گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجوی گوگل و غیره می شود.
نقش یک مشاور بازاریابی بسیار متنوع است، زیرا آنها در بسیاری از زمینه های مختلف به بازاریابی و تجارت کمک می کنند. آنها توصیه می کنند، برنامه ریزی می کنند و تحقیق می کنند تا اطمینان حاصل شود که یک کسب و کار از بازاریابی آنلاین برای دستیابی به بهترین مشتریان خود در پلتفرم های مناسب استفاده می کند.


نقش مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چه مهارت هایی برای یک مشاور بازاریابی خوب لازم است؟

درست مانند هر نقشی، برای موفقیت، موارد خاصی وجود دارد که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید برای موفقیت داشته باشد. مشاور دیجیتال مارکتینگ بودن به معنای درک این است که چگونه اینترنت یک ابزار بازاریابی حیاتی است و چگونه می توان از آن به طور موثر برای بازاریابی یک نام تجاری استفاده کرد.

این یعنی دانستن چگونگی ارتباط هر پلتفرم رسانه اجتماعی و کانال دیجیتال با یکدیگر و نحوه استفاده از این ارتباطات برای بازاریابی موثر یک تجارت است. با در نظر گرفتن این موضوع، این سوال باقی می ماند – یک مشاور بازاریابی موفق به چه مهارت های خاصی نیاز دارد؟

بخش مهمی از مشاور بازاریابی، توانایی تجزیه و تحلیل داده ها و استفاده از تجزیه و تحلیل برای تعیین میزان پیشرفت بازاریابی یک شرکت و ارائه توصیه های عملی است. برای آسان‌تر کردن این کار، ترکیبی از مهارت‌های تکنیکی و خلاقانه حل مسئله بسیار ارزشمند است.

همچنین بسیار مهم است که مشاوران بازاریابی دیجیتال بر اهداف متمرکز باشند. این بدان معناست که نه تنها بدانید که چگونه اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید، بلکه چگونه می توانید موفقیت را در هنگام رسیدن به آنها با موفقیت اندازه گیری کنید. کسب و کارها همیشه به دنبال نتایج هستند، به همین دلیل است که تعیین اهداف واقع بینانه بسیار مهم است.

اگر یک مشاور بازاریابی اهداف غیر واقعی را تعیین کند، نمی تواند آنها را برآورده کند، که باعث می شود مشتریانش از خدماتی که دریافت کرده اند ناراضی باشند. به همین دلیل است که تنظیم هوشمندانه اهداف مهم است

وقتی صحبت از درک استراتژی و تاکتیک ها می شود، اولین چیزی که یک مشاور بازاریابی باید بداند این است که این دو یکسان نیستند.

استراتژی برنامه ای برای رسیدن به یک  هدف معین است
 در حالی که تاکتیک یک عمل خاص است که بخشی از استراتژی است.

برای اینکه یک مشاور بازاریابی خوب باشید، درک این موضوع بسیار مهم است.

به یک فرد یک کتاب رنگ آمیزی بدهید تا بتواند بین خطوط (تاکتیک) رنگ آمیزی کند.

اما بدون خطوط (استراتژی)، این فقط یک آشفتگی بزرگ ایجاد میکند.

برای اینکه یک مشاور بازاریابی پرطرفدار باشید، مهم است که شنونده خوبی باشید. این به این دلیل است که برای به دست آوردن بینش مناسب در مورد یک تجارت، نیازهای آن و هر مشکلی که دارد را ببینید و بشنوید؛ بسیار مهم است که بتوانید به آنچه فراتر از کلمات گفته می شود گوش دهید. یک مشاور بازاریابی خوب می داند که گوش دادن و همدلی با مشکلات کسب و کار یک مهارت حیاتی است.

حتی کسب‌وکارهایی که رقبای مستقیم هستند، تفاوت‌های منحصربه‌فردی خواهند داشت که به راحتی نمی‌توان آنها را فوراً تشخیص داد. فقط با صرف زمان برای درک کامل یک تجارت می توان این موضوع را کشف کرد.

بخش مهمی از نقش مشاور بازاریابی جمع‌آوری داده‌ها، سازماندهی آن داده‌ها، استخراج بینش و ارائه توصیه‌هایی برای شرکت است که هر حوزه بازاریابی را متعادل می‌کند و مهم‌ترین جنبه‌ها را اولویت‌بندی می‌کند.

در نهایت، برای موفقیت، یک مشاور بازاریابی باید مهارت های رهبری داشته باشد و در روشی که کار می کند حرفه ای باشد. هنگامی که یک مشاور بازاریابی استخدام می شود، شرکت انتظار دارد که آنها در نحوه انجام کار خود مطمئن و حرفه ای باشند. هیچ کس نمی خواهد با یک مشاور بازاریابی کار کند که به طور حرفه ای و مطمئن به کار خود نپردازد، زیرا این نشان می دهد که آنها دانش و تجربه کافی برای این کار ندارند.


چه مهارت هایی برای یک مشاور بازاریابی خوب لازم است؟

چه کسی به کمک یک مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارد و چرا؟

در این شکی نیست، مشاوران دیجیتال مارکتینگ می توانند برای شرکت های خاصی بسیار مفید باشند، اما سوال اینجاست که چگونه می دانید چه زمانی به کمک آنها نیاز دارید و چرا؟

بیایید با کسانی شروع کنیم که به کمک یک مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارند. این چیزی است که قبلاً در بالا به آن پرداختیم - افرادی که به کمک مشاوران بازاریابی نیاز دارند صاحبان کسب و کارهستند. مشاوران بازاریابی می توانند به مشاغل در هر شکل و اندازه، از استارتاپ های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ کمک کنند. این فقط موردی برای یافتن استراتژی و تاکتیک مناسب برای نیازهای هر کسب و کار است.

مشاغلی که می توانند از همکاری با مشاور بازاریابی بهره مند شوند، شرکت هایی هستند که…

می خواهند پایگاه داده مشتریان خود را گسترش داده و رشد دهند.
نیاز به تعیین اهداف بازاریابی آنلاین قوی و کاملاً مشخص دارند.
یک برنامه بازاریابی قوی می خواهید که بر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت متمرکز باشد.
برای بهبود شانس موفقیت به کمک اندازه گیری تحلیل های کلیدی نیاز دارید.
می خواهید روابط با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی را بهبود بخشید.
می خواهید به بازارهای جدید گسترش دهید تا با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید.
می‌خواهند از نزدیک درک کنند که چگونه رقبای آنها بازاریابی آنلاین خود را انجام می‌دهند
(در رابطه با موقعیت خود. (هوش رقابتی))
برای کسب‌وکارها، کمک یک مشاور بازاریابی دیجیتال می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد تا کسب‌وکار خود را گسترش دهند و به بازارهای جدید حرکت کنند، موفقیت آنها را بهبود بخشد و درآمدشان را افزایش دهد. برای کسب‌وکارهایی که مهارت و دانش لازم برای مقابله با نیازهای دیجیتال مارکتینگ خود را ندارند، کار با یک مشاور دیجیتال می‌تواند به آنها کمک کند تا از داشتن یک استراتژی قوی با اهدافی که قابل دستیابی هستند و به پیشرفت آنها کمک می‌کند، اطمینان حاصل کنند.

(از نظر رسیدن به اهداف بلندمدت خود)

اینترنت یک ابزار بازاریابی حیاتی در دنیای متمرکز بر فناوری امروزی است، به همین دلیل است که کسب و کارها درک می کنند که چگونه یک مشاور بازاریابی می تواند به آنها کمک کند تا به اهداف خود برسند و کسب و کار خود را به جایی که می خواهند برسانند.

در دنیای مدرن امروزی، بازاریابی آنلاین به ابزاری حیاتی برای مشاغل تبدیل شده است، به همین دلیل است که نقش مشاوران بازاریابی هرگز مهمتر از این نبوده است. با توجه به اینکه بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند چگونه به طور مؤثر با نیازهای بازاریابی دیجیتال خود برخورد کنند، مشاوره بازاریابی یک نقش فوق العاده مهم است.

دیجیتال مارکتینگ می تواند به یک کسب و کار اجازه دهد تا به طور مؤثرتری با مشتریان خود تعامل داشته باشد، و همچنین به راحتی با مشتریان احتمالی جدید ارتباط برقرار کند.

آخرین مطلب ( اما نه کم‌ اهمیت) اینکه، یک مشاور بازاریابی دیجیتال زمان زیادی را صرف توسعه هنر خود می‌کند تا بتوانید روی چیزی که دوست دارد و در انجام آن عالی هست تمرکز کند.


چه کسی به کمک یک مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارد و چرا؟
مقاله قبلیچگونه اولین مشتریان خود را به عنوان مشاور بازاریابی پیدا کنید
مقاله بعدیشرح شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه