چگونه اولین مشتریان خود را به عنوان مشاور بازاریابی پیدا کنید

بازار مشاوره شلوغ است، بنابراین برای یافتن اولین مشتریان خود باید استراتژیک باشید.

تخمین زده می شود که بازار مشاوره بین 130 تا 150 میلیارد دلار در سال است، که به این معنی است که تقاضای زیادی برای خدمات یک مشاور بازاریابی حرفه ای وجود دارد. با این حال، بازار شلوغ است و برای یافتن اولین مشتریان خود باید استراتژیک فکر کنید.

این تاکتیک ها را برای رشد کسب و کار مشاور بازاریابی خود در نظر بگیرید:


مشتری ایده آل شما کیست؟

نقش یک مشاور بازاریابی دیجیتال توسعه استراتژی برند و جذب مشتری است. با این حال اولین مشتری شما خودتان هستید. اگرچه منطقی به نظر می رسد که هر مشتری را که مایل به استفاده از خدمات شما برای راه اندازی کسب و کار شما است بپذیرید، اما انجام این کار می تواند در دراز مدت به کسب و کار شما آسیب برساند.

در عوض، به جایی که می خواهید باشید و پس از ایجاد کسب و کارتان، مشتری ایده آل شما چه کسی خواهد بود، نگاه کنید. اگر در یک صنعت خاص تخصص دارید، اکنون زمان آماده سازی است. هیچ مشتری را فقط به خاطر داشتن کار بیشتر قبول نکنید. نمایش نتایج مشاوره موفق برای یک شرکت حسابداری، لزوماً به مدیران یک موسسه پزشکی ثابت نمیکند که شما می توانید به طور مؤثر در فضای مراقبت های بهداشتی بازاریابی کنید.

انتخابی باشید و استراتژی بازاریابی خود را در نظر بگیرید، چه نوع مشتریانی را می خواهید جذب کنید و کجا می توانید آنها را پیدا کنید.


مشتری ایده آل شما کیست؟

شبکه سازی اولین قدم بسیار مهم است

شبکه سازی برای یافتن مشتریان اولیه به عنوان مشاور بازاریابی ضروری است. هنگامی که صنعت هدف خود را مشخص کردید، به دنبال رویدادهای شبکه ای ارزشمند باشید و با مخاطبین حرفه ای و شخصی که می توانند از خدمات شما استفاده کنند، تماس بگیرید.

از دوستان خود بپرس. دوستان و همکاران سابق شما منبع عالی اطلاعات برای مشتریان بالقوه هستند، به خصوص اگر افرادی را در صنعت مورد نظر خود بشناسید.

در رویدادهای اجتماعی و فارغ التحصیلان شرکت کنید. وب سایت دانشگاه شما احتمالاً رویدادهای فارغ التحصیلان را فهرست می کند. برای ایجاد روابط حرفه ای و مشتریان بالقوه با سایر فارغ التحصیلان ارتباط برقرار کنید. اگر در سازمان دیگری فعال هستید، در آن رویدادها نیز شرکت کنید. اگر نقاط مشترک و ارتباط شخصی داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که از کسی کار یا ارجاع دریافت کنید. اگر در شهر کوچکتری هستید، سازمان هایی مانند اتاق بازرگانی ممکن است رویدادهای شبکه ای برگزار کنند.

شبکه آنلاین. سایت‌هایی مانند LinkedIn، Meetup و Eventbrite نقطه شروع خوبی برای یافتن یک رویداد بر اساس موقعیت مکانی و صنعت شما هستند. پیوستن به گروه‌های فیس‌بوک و دنبال کردن متخصصان صنعت در توییتر نیز می‌تواند راه خوبی برای ارتباط با سایر متخصصان و رشد تجارت مشاور بازاریابی شما باشد.


شبکه سازی اولین قدم بسیار مهم است

یک وب سایت و نمونه کار ایجاد کنید

وب سایت شما به خوبی در مورد اینکه چه کسی هستید صحبت می کند. این فرصتی است برای نشان دادن مهارت ها، دانش و تخصص خود. محتوای بازاریابی خود را با روندهای صنعت، تحقیقات و توصیه ها ایجاد کنید تا تجربه حرفه ای خود را به نمایش بگذارید. این کار وقت گیر است، اما در عین حال ملموس ترین چیزی است که می توانید به یک مشتری بالقوه ارائه دهید، اگر هیچ پروژه قبلی برای اشتراک گذاری ندارید.

وب سایت شما باید شامل اطلاعاتی در مورد خدمات مشاور بازاریابی، سابقه و تجربه و اطلاعات تماس شما باشد. در نهایت، می توانید نمونه کارها را اضافه کنید که موفقیت هایتان را به نمایش بگذارید.


یک وب سایت و نمونه کار ایجاد کنید

از اولین مشتری خود برای به دست آوردن مشتریان بیشتر استفاده کنید

معرفی و تبلیغات دهان به دهان بهترین تبلیغاتی است که یک مشاور بازاریابی می تواند داشته باشد. هنگامی که اولین قرارداد خود را تکمیل کردید، ببینید آیا مشتری مایل است برای وب سایت شما یک گواهی حسن انجام کاربنویسد؟. پس از اتمام پروژه در تماس باشید. ممکن است این به معنای ارسال کارت تبریک سال نو یا ایمیل هایی برای اطلاع رسانی باشد. این به شما بستگی دارد، اما مشتری را آماده کنید تا شما را به شخص دیگری توصیه کند.


از اولین مشتری خود برای به دست آوردن مشتریان بیشتر استفاده کنید
مقاله قبلیظهور مشاور دیجیتال مارکتینگ
مقاله بعدیمشاور دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه