با توجه به تحول در کارآفرینی و نحوه انجام تجارت، مشاوره بازاریابی دیجیتال باید خدمات خود را فراتر از عملکردهای سنتی مانند تحقیقات بازار و استراتژی برندسازی گسترش دهد. تمام ابعاد جدید شامل مشتری محوری، بازاریابی مبتنی بر داده و فناوری اتوماسیون، عملکرد و فرآیند جدیدی را به ارمغان آورد.
خدمات مشاوره استاندارد
تحقیقات بازار: جمع آوری بینش بازار و اجرای تحلیل رقابتی اساساً یکی از پایه های اصلی فرآیند مشاوره است. به طور سنتی، بازاریابان از روش هایی مانند نظرسنجی و مصاحبه برای جمع آوری بینش مفید استفاده می کردند. در نهایت، بازاریابی اینترنتی روش کار محققان را تغییر داده و فرصتهای جدیدی برای منابع دقیقتر فراهم کرده است. اکنون آژانس های مشاوره بازاریابی دیجیتال قادر به جمع آوری داده های دقیق با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند SimilarWeb، Social Mention، Google Keyword Tool، Klout و بسیاری دیگر هستند. این ابزارها به محققان اجازه میدهند تا بینشهای مؤثری را به دست آورند. در گذشته، کار تحقیق مستلزم بودجه هنگفت و شرکت های تحقیقاتی برای دستیابی به یک تحلیل موثر بود. اکنون، همه چیز تغییر کرده است و داده ها به صورت آنلاین در دسترس هستند.
استراتژی بازاریابی: نقش مشاوره بازاریابی زمانی که بر روی ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال کار می کند بسیار موثر باقی می ماند. در طول سالها، آژانسهای بازاریابی را دیدهام که مجموعهای از تاکتیکهای عمومی را بدون سفارشی کردن رویکرد برای مشتریان خود اعمال میکنند. این مساله در نهایت شامل بازاریابی رسانه های اجتماعی و کمپین های پولی برای ایجاد ترافیک و فروش می شود. بعداً، مشتری متوجه خواهد شد که برخی این روش های سریع مقرون به صرفه نیستند و به رشد برند کمک نمی کنند. راه اندازی کمپین های بازاریابی نیاز به یک نقشه راه اولیه و استراتژی موثر دارد. با این حال، هنوز تصور نادرستی در مورد سرمایه گذاری زمان و پول برای استخدام یک آژانس مشاوره بازاریابی دیجیتال برای تنظیم استراتژی قبل از ادامه کمپین های بازاریابی وجود دارد.
برندسازی: متداول ترین سوال این است که تفاوت بین یک آژانس برندینگ و یک آژانس بازاریابی چیست؟ به طور معمول، اکثر آژانسها، بازاریابی و برندسازی را بدون بیان تفاوتها ترکیب میکنند. در نهایت، برندسازی فقط مربوط به خدمات و طراحی خلاقانه نیست، بلکه بیشتر درباره ایده ها، ادراکات، تصورات درباره شرکت است. این یک سنگ بنای استراتژیک برنامه بازاریابی است. نقش آژانس زمانی موثرتر است که استعدادها و قابلیتهایی را برای نشان دادن دستورالعملهای قوی برندسازی کار خلاقانه و پیام در کانالهای مختلف بازاریابی داشته باشد.
فناوری: یک آژانس مشاوره دیجیتال مارکتینگ زمانی بسیار مؤثر است که بتواند قابلیت های فنی را هم ارائه دهد. بنابراین، نقش مشاوره بازاریابی ارائه یک طرح کامل است که شامل اتوماسیون و ابزارهای تحلیلی است. این بخش مهمی از برتری و مزایای مشاوره است. اساساً، نقش در اینجا فقط ترسیم نمودارها و ارائه دستورالعملها نیست، بلکه آوردن فناوری مقرونبهصرفه به فرآیند بازاریابی به منظور ایحاد ارزش افزوده و رقابت پذیری است.
اصول جدید بازاریابی
داده محور: انجام تحقیقات بازار و برنامه ریزی کمپین بر اساس تخیل و شهود، دیگر قابل اجرا نیست. ما در عصر داده ها هستیم و تصمیمات بازاریابی در حال حاضر تابع تجزیه و تحلیل دیجیتال است. یک آژانس مشاوره دیجیتال مارکتینگ موفق نیاز به طراحی یک فرآیند کاملاً مبتنی بر داده از تحقیق تا تجزیه و تحلیل موقعیت تا کنترل و مدیریت کمپین دارد.
مشتری محور: شرکت ها محصول خود را طراحی می کنند و برندهای خود را مدیریت می کنند تا مشتری محور شوند. مشاوره باید در هسته اصلی این ماموریت باشد و از داده های مشتری در ایجاد کمپین های بازاریابی شخصی استفاده کند. داده های مصرف کننده در حال تبدیل شدن به منبع اصلی تجزیه و تحلیل، پیش بینی و تقسیم بندی بسیار پیشرفته است.
نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی: مدیریت کسب و کار امروزه به بازاریابی به عنوان یکی از عوامل کلیدی رشد فکر می کند و بنابراین هزینه های بازاریابی تحت فشار زیادی قرار می گیرد. بازاریابی دیگر یک نهاد روابط عمومی یا پیشرو نیست، اکنون در مرکز محاسبه بازگشت سرمایه قرار دارد و مشاوره باید برای خدمت به این هدف تجاری باشد.
مشاوره تجارت الکترونیک: خرید آنلاین روشی را که شرکتها در حال انجام تجارت هستند عوض کرده است. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند که راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی یک فرآیند آسان است، بازاریابی تجارت الکترونیک به دلیل رقابت زیاد بسیار چالش برانگیز است. اساساً، استراتژی تجارت الکترونیک نیازمند برنامه ریزی گسترده برای رسیدن به هدف است.