چرا کسب و کارها به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

یک آژانس مشاوره بازاریابی دیجیتال معمولاً به عنوان یک آژانس خدمات بازاریابی آنلاین برای پیشرفت در تحقیقات بازار و اصلاح استراتژی بازاریابی و اجرای کمپین ها معرفی می شود.

با این وجود، این تعریف تجاری به عنوان یک برداشت محدود از نحوه کار مشاوره بازاریابی در نظر گرفته می شود. به دلیل تغییرات سریع در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تعریف مشاوره به طور مداوم در حال تغییر است. علاوه بر این، نقش مشاوره با قابلیت‌های رو به رشد هوش مصنوعی و داده تقویت می‌شود.

در سطح جهانی، مفهوم مشاوره دیجیتال مارکتینگ هنوز محدود به خدمات بازاریابی دیجیتال  است. با این حال، در ایالات متحده آمریکا، مشاوره بازاریابی در حال تبدیل شدن به یک اصطلاح تجاری پیچیده و در حال تکامل است. با توجه به ظهور تجارت آنلاین شخصی، تعداد زیادی از آمریکایی ها بازاریابی دیجیتال خود را به تنهایی مدیریت می کنند. در نهایت، این امر باعث افزایش تقاضا برای یک مشاور بازاریابی حرفه ای برای بررسی استراتژی بازاریابی و ممیزی کمپین های خود شده است. این تقاضا فرصت‌های جدیدی را برای توسعه و گسترش تعریف فراتر از مفهوم شرکت‌های مشاوره ایجاد کرد. به طور سنتی، مشاوره بازاریابی توسط شرکت‌های بزرگ و آژانس‌های برندینگ ارائه می‌شود و به بودجه هنگفتی نیاز دارد. اکنون، عصر جدید در حال ارائه نسل جدیدی از خدمات سفارشی است که مناسب همه انواع کسب و کارها از جمله استارتاپ ها و شرکت های کوچک است.


ارزش تجاری استخدام یک آژانس مشاوره بازاریابی دیجیتال

مشاوره بازاریابی چندین دهه است که یک دسته بسیار تخصصی از خدمات تجاری بوده است. اصطلاح مشاوره به شرکت های مشاوره پیچیده و آژانس های تبلیغاتی خاص محدود شده است. به تدریج، مشاوره بازاریابی دیجیتال با توجه به توسعه اینترنت و ظهور بازاریابی آنلاین به سرعت شروع به تکامل کرد. بنابراین، این سوال که چگونه مشاوره بازاریابی دیجیتال تکامل یافته است، می تواند به درک بهتری از عملکرد خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ منجر شود.

1) تعهد به اهداف تجاری
ارزش عمده خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال به عنوان مشارکت استراتژیک در نظر گرفته می شود. مشاوران عمدتا برای کمک به کسب و کار در دستیابی به اهداف تجاری استخدام می شوند. مزیت مشاوره این است که درگیر فرآیند طولانی تصمیم گیری یا درگیری های داخلی مانند بخش بازاریابی نمی شود، بنابراین یک کار مستقیم با تعهدات انحصاری است.

2) پاسخگویی و حل خلاقانه مسئله
هنگامی که یک کسب و کار به دنبال خدمات دیجیتال مارکتینگ است، نه تنها به دنبال خدمات بازاریابی دیجیتال است، بلکه به متخصصان در این زمینه هم نیاز دارد. در نتیجه، مشاوره بازاریابی یک راه حل بسیار موثر برای کسب و کار به منظور کسب موفقیت و ایجاد رشد است. در حالی که بازاریابی داخلی ممکن است برای آزمایش روش های خود زمانبر باشد، مشاوران می توانند راه حل های اثبات شده ای ارائه دهند. به طور معمول، این مسئله ممکن است برای دسترسی به بازارهای جدید یا اجرای یک طرح توسعه کسب و کار باشد. علاوه بر این، یک آژانس مشاوره بازاریابی دیجیتال می تواند راه حل های بسیار خلاقانه ای را ارائه دهد که می تواند برای بخش بازاریابی ارزش افزوده ایحاد کند.

3) دانش بازاریابی را غنی و عمیق کنید
دانش بازاریابی یک مزیت گسترده برای هر کسب و کاری است. مشاوران می توانند دانش بازاریابی پیچیده و بسیار تخصصی را به تیم ارائه دهند و جلسات آموزشی و پشتیبانی را به نمایش بگذارند. علاوه بر این، روش‌های تحقیق بازار سفارشی و تجزیه و تحلیل داده‌ها که توسط مشاور ارائه می‌شود، به شرکت در ارزیابی درک آن‌ها از محصول و مصرف‌کننده هدف کمک می‌کند.

4) ادغام انعطاف پذیری و سرعت
مانع اصلی برای ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر، یافتن استعدادهای مناسب است. این مساله معمولاً در مورد عامل انسانی مطرح است، نه سرمایه گذاری مالی یا موانع بازار. با این حال، فرآیندی جذب بازاریابان با استعداد از نظر استخدام، تطبیق، اجرا و مدیریت کند است. در محیط کسب و کار، مشاوره بازاریابی دیجیتال به عنوان یک شخص ثالث برای ارزیابی نیازهای شرکت و برنامه بازاریابی آسان تر است. علاوه بر این، مشاوره انواع مختلفی دارد که شرایط انعطاف پذیری را برای کسب و کارها فراهم می کند. خدمات مشاوره می تواند به صورت ماهانه، سالانه یا مبتنی بر ارزش باشد. علاوه بر این، خدمات می توانند بر روی کانال های بازاریابی خاص مانند سئو و رسانه های اجتماعی یا مبتنی بر فناوری هایی مانند اتوماسیون بازاریابی یا تبلیغات متمرکز شوند.


ارزش تجاری استخدام یک آژانس مشاوره بازاریابی دیجیتال

کارکردهای اصلی مشاوره بازاریابی دیجیتال چیست؟

با توجه به تحول در کارآفرینی و نحوه انجام تجارت، مشاوره بازاریابی دیجیتال باید خدمات خود را فراتر از عملکردهای سنتی مانند تحقیقات بازار و استراتژی برندسازی گسترش دهد. تمام ابعاد جدید شامل  مشتری محوری، بازاریابی مبتنی بر داده و فناوری اتوماسیون، عملکرد و فرآیند جدیدی را به ارمغان آورد.

 

خدمات مشاوره استاندارد

تحقیقات بازار: جمع آوری بینش بازار و اجرای تحلیل رقابتی اساساً یکی از پایه های اصلی فرآیند مشاوره است. به طور سنتی، بازاریابان از روش هایی مانند نظرسنجی و مصاحبه برای جمع آوری بینش مفید استفاده می کردند. در نهایت، بازاریابی اینترنتی روش کار محققان را تغییر داده و فرصت‌های جدیدی برای منابع دقیق‌تر فراهم کرده است. اکنون آژانس های مشاوره بازاریابی دیجیتال قادر به جمع آوری داده های دقیق با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند SimilarWeb، Social Mention، Google Keyword Tool، Klout و بسیاری دیگر هستند. این ابزارها به محققان اجازه می‌دهند تا بینش‌های مؤثری را به دست آورند. در گذشته، کار تحقیق مستلزم بودجه هنگفت و شرکت های تحقیقاتی برای دستیابی به یک تحلیل موثر بود. اکنون، همه چیز تغییر کرده است و داده ها به صورت آنلاین در دسترس هستند.

استراتژی بازاریابی: نقش مشاوره بازاریابی زمانی که بر روی ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال کار می کند بسیار موثر باقی می ماند. در طول سال‌ها، آژانس‌های بازاریابی را دیده‌ام که مجموعه‌ای از تاکتیک‌های عمومی را بدون سفارشی کردن رویکرد برای مشتریان خود اعمال می‌کنند. این مساله در نهایت شامل بازاریابی رسانه های اجتماعی و کمپین های پولی برای ایجاد ترافیک و فروش می شود. بعداً، مشتری متوجه خواهد شد که برخی این روش های سریع مقرون به صرفه نیستند و به رشد برند کمک نمی کنند. راه اندازی کمپین های بازاریابی نیاز به یک نقشه راه اولیه و استراتژی موثر دارد. با این حال، هنوز تصور نادرستی در مورد سرمایه گذاری زمان و پول برای استخدام یک آژانس مشاوره بازاریابی دیجیتال برای تنظیم استراتژی قبل از ادامه کمپین های بازاریابی وجود دارد.

برندسازی: متداول ترین سوال این است که تفاوت بین یک آژانس برندینگ و یک آژانس بازاریابی چیست؟ به طور معمول، اکثر آژانس‌ها، بازاریابی و برندسازی را بدون بیان تفاوت‌ها ترکیب می‌کنند. در نهایت، برندسازی فقط مربوط به خدمات و طراحی خلاقانه نیست، بلکه بیشتر درباره ایده ها، ادراکات، تصورات درباره شرکت است. این یک سنگ بنای استراتژیک برنامه بازاریابی است. نقش آژانس زمانی موثرتر است که استعدادها و قابلیت‌هایی را برای نشان دادن دستورالعمل‌های قوی برندسازی کار خلاقانه و پیام در کانال‌های مختلف بازاریابی داشته باشد.

فناوری: یک آژانس مشاوره دیجیتال مارکتینگ زمانی بسیار مؤثر است که بتواند قابلیت های فنی را هم ارائه دهد.  بنابراین، نقش مشاوره بازاریابی ارائه یک طرح  کامل است که شامل اتوماسیون و ابزارهای تحلیلی است. این بخش مهمی از برتری و مزایای مشاوره است. اساساً، نقش در اینجا فقط ترسیم نمودارها و ارائه دستورالعمل‌ها نیست، بلکه آوردن فناوری مقرون‌به‌صرفه به فرآیند بازاریابی به منظور ایحاد ارزش افزوده و رقابت پذیری است.

 

اصول جدید بازاریابی

داده محور: انجام تحقیقات بازار و برنامه ریزی کمپین بر اساس تخیل و شهود، دیگر قابل اجرا نیست. ما در عصر داده ها هستیم و تصمیمات بازاریابی در حال حاضر تابع تجزیه و تحلیل دیجیتال است. یک آژانس مشاوره دیجیتال مارکتینگ موفق نیاز به طراحی یک فرآیند کاملاً مبتنی بر داده از تحقیق تا تجزیه و تحلیل موقعیت تا کنترل و مدیریت کمپین دارد.

مشتری محور: شرکت ها محصول خود را طراحی می کنند و برندهای خود را مدیریت می کنند تا مشتری محور شوند. مشاوره باید در هسته اصلی این ماموریت باشد و از داده های مشتری در ایجاد کمپین های بازاریابی شخصی استفاده کند. داده های مصرف کننده در حال تبدیل شدن به منبع اصلی تجزیه و تحلیل، پیش بینی و تقسیم بندی بسیار پیشرفته است.

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی: مدیریت کسب و کار امروزه به بازاریابی به عنوان یکی از عوامل کلیدی رشد فکر می کند و بنابراین هزینه های بازاریابی تحت فشار زیادی قرار می گیرد. بازاریابی دیگر یک نهاد روابط عمومی یا پیشرو نیست، اکنون در مرکز محاسبه بازگشت سرمایه قرار دارد و مشاوره باید برای خدمت به این هدف تجاری باشد.

مشاوره تجارت الکترونیک: خرید آنلاین روشی را که شرکت‌ها در حال انجام تجارت هستند عوض کرده است. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند که راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی یک فرآیند آسان است، بازاریابی تجارت الکترونیک به دلیل رقابت زیاد بسیار چالش برانگیز است. اساساً، استراتژی تجارت الکترونیک نیازمند برنامه ریزی گسترده برای رسیدن به هدف است.


کارکردهای اصلی مشاوره بازاریابی دیجیتال چیست؟

شرکت های مشاوره کسب و کار آنلاین در مقابل آژانس بازاریابی دیجیتال

در طول سال‌ها، خدمات مشاوره بازاریابی تحت سلطه دو ارائه‌دهنده اصلی بوده است که عبارتند از شرکت‌های مشاوره و آژانس‌های بازاریابی. اساساً، شرکت های مشاوره کسب و کار، سازمان هایی با سابقه هستند که عمدتاً مشاوره مدیریت ارائه می دهند. آنها به عنوان بخشی از خدمات خود، مشاوره بازاریابی و فروش و همچنین تحول دیجیتال را ارائه کردند.

اساساً، نقطه ضعف شرکت های مشاوره در رویکردهای استراتژیک سطح بالای آنها باقی می ماند. در نتیجه، شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری به شرکت‌ها یا شرکت‌هایی با بودجه‌های کلان محدود می‌شوند. تجربه این شرکت همان سطح انعطاف پذیری را که می توانید در آژانس های بازاریابی و مشاور بازاریابی مستقل پیدا کنید، ارائه نمی دهد.

 اساساً، برای هر مشاوره ای، ارائه رویکردهای انعطاف پذیر و انتقال دانش به شرکت در مراحل تحول و اجرا بسیار مهم است.


شرکت های مشاوره کسب و کار آنلاین در مقابل آژانس بازاریابی دیجیتال

روی دیگر آژانس های مشاوره بازاریابی دیجیتال

به طور سنتی، آژانس های دیجیتال مارکتینگ مشاوره بازاریابی را به عنوان بخشی از خدمات خود ارائه می دهند. با این حال، مشاوره بازاریابی به عنوان یک خدمات در میان ارائه دهندگان خدمات مختلف اشباع شده است. در نهایت، در دو دهه گذشته، آژانس‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که با پیاده‌سازی خدمات بازاریابی دیجیتال ، به عصر دیجیتال برسند.

در این میان، آژانس های دیجیتال بومی شروع به رشد در بازار کردند و خدمات بیشتری را مبتنی بر کانال مانند مشاوره سئو، مشاوره رسانه های اجتماعی، مشاوره گوگل ادز، مشاوره اتوماسیون بازاریابی و غیره ارائه کردند. بنابراین مشاوره بازاریابی در سطوح مختلف عادی شده و خدمات مشاوره ای برای کانال ها ارائه شده است.

 آژانس‌های برتر منابع متعددی را برای مدیریت عملکردهای مختلف بازاریابی دیجیتال استخدام می‌کنند.


روی دیگر آژانس های مشاوره بازاریابی دیجیتال

بازنگری در بازاریابی دیجیتال

در پایان، باید در مورد بازاریابی دیجیتال تجدید نظر کنید. قبل از شروع فعالیت های بازاریابی به این فکر کنید که واقعاً چگونه باید خود را در بازار قرار دهید. چشم‌انداز و انتظارات واضحی از اهداف بازاریابی خود تنظیم کنید تا بتوانید خدمات مشاوره بازاریابی را انتخاب کنید که می‌تواند به دستیابی به آن اهداف کمک کند.

ارزش اصلی مشاوره بازاریابی در تعیین استراتژی صحیح و تجزیه و تحلیل موثر باقی می ماند. بازنگری در بازاریابی فراتر از اجرا و مدیریت کمپین است. بازاریابی در نهایت یک عملکرد بسیار استراتژیک است زیرا ارزش محور است نه فقط نتیجه گرا.

در نهایت، یک آژانس مشاوره بازاریابی تخصصی یا یک مشاور بازاریابی مستقل موثرترین راه حل باقی می ماند. مزیت در اینجا برای مشاوران بومی است که فرآیند و چارچوب خاصی دارند. به عبارت دیگر، بهتر است نتیجه ای را که از فرآیند دریافت می‌کنید درنظر بگیرید، نه اینکه وظیفه را به یک آژانس اختصاص دهید.

 


بازنگری در بازاریابی دیجیتال
مقاله قبلی
مقاله بعدیخدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال چیست: روش ها و مزایای برتر
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه